Różne sposoby na sukces

Skuteczne projektowanie i wydawanie gier komputerowych jest niesamowicie trudne i praktycznie wszyscy działający w tym segmencie od lat deweloperzy rozumieją, że nic nie jest dane raz na zawsze. Wręcz przeciwnie – popularne niegdyś tytuły jak Duke Nukem dzisiaj z winy czystej nierostropności programistów i marketingowców firmy dzisiaj nie mają żadnego znaczenia. Potencjał można jednak bardzo łatwo przekuć w wielki interes, czego dowodem są liczne serie i ich popularność w całym świecie. Gracze bardzo chętnie przywiązują się do gry komputerowej, która jest dobra i wprowadza ciekawych bohaterów, prezentuje nietuzinkowy świat z ciekawą lub po prostu doskonałą grafiką. Olśnienie graczy na całym świecie sprawia, że kolejna część z góry sprzedana zostanie w milionach egzemplarzy bez względu na zapowiedzi. Nie każdy zespół deweloperów jest w stanie radzić sobie z tą presją, ale są i takie profesjonalne marki jak chociażby EA, które całą swoją rynkową przewagę zbudowały właśnie w oparciu o kilka doskonałych, corocznie poprawianych i wydawanych sezonowo tytułów. Ten plan biznesowy nie jest jednak jedynym rozwiązaniem, są i takie firmy jak Blizzard, które czasami do wydania gry przygotowują się przez dekadę. Kiedy jednak już wypuszczają swój tytuł na rynek, sukces jest zdecydowanie wyższy niż oczekiwania rynków.

error: Content is protected !!