Sukces gier komputerowych

W niektórych krajach kultura gry jest wyjątkowo wysoka i przykładem może być tutaj Korea Południowa, która jako pierwsze stworzyła i wspierała zjawisko elektronicznego sportu. Dzisiaj coraz więcej krajów zaczyna dostrzegać zjawisko kompetencyjnego grania w gry komputerowe. W niektórych skrajnych przypadkach można mówić nawet o przejściu na profesjonalizm – jeśli liga danej gry jest odpowiednio zarządzana, pojawiają się kluby ze swoimi zamożnymi sponsorami a najlepsi gracze mogą otrzymywać realne kontrakty w zamian za reprezentowanie klubowych barw i podporządkowanie swojego dziennego reżimu oczekiwaniom trenerów. Oczywiście bardziej konserwatywni rodzice nadal nie wyobrażają sobie, aby ich dziecko mogło poważnie podchodzić do gry w sieci jako sposobie na zarobek czy karierę. W rzeczywistości jednak coraz więcej jest gwiazd rozpoznawalnych globalnie właśnie dzięki temu, że udało im się w krótkim czasie zdominować scenę jakiejś konkretnej gry, czy będzie to gra sportowa, strzelanina czy też strategia. Istnieje wiele bardzo różnych tytułów na świecie, ale tylko nieliczne z nich gwarantują tak wysoki poziom emocji w trakcie oglądania rywalizacji dwóch żywych zawodników, że można w oparciu o nie stworzyć całą ligę i turnieje. Wśród największych gier świata pod tym względem wymienić można na pewno gry Blizzarda.

error: Content is protected !!