Sukces rynku komputerowego

Współczesne liberalne kraje muszą pogodzić się z tym, że całkowicie zmienia się podejście do sportu i to, co jeszcze nie tak dawno kompletnie nie było w stanie zainteresować fanów klasycznego sportu, dzisiaj może stopniowo zdobywać uznanie mediów, menadżerów i trenerów. Oczywiście do wprowadzenia niektórych dyscyplin jak poker na salony potrzeba czegoś więcej, niż dobrych chęci. Jeszcze trudniej jest przekonać inwestorów do tego, że gry komputerowe to aktywny sport. W Południowej Korei od ponad dekady tworzy się całkowicie profesjonalne ligi, gdzie najlepsi zawodnicy w danej grze regularnie rywalizują ze sobą o uznanie własnych fanów oraz dalsze finansowanie ze strony wielkiego sponsora. Sponsoring w sporcie decyduje o wszystkim i jak się okazuje, firm gotowych do finansowania wielkich turniejów gier komputerowych nie brakuje. W dominującej części są to naturalnie korporacje wywodzące się z rynku IT, zarabiające na produkcji myszek dla profesjonalistów czy gier komputerowych. Jednocześnie gry komputerowe mają stosunkowo niskie ograniczenia wiekowe, dzięki czemu wśród gwiazd progamingu coraz częściej znajdują się ludzie niepełnoletni. W wieku piętnastu lat można z powodzeniem ogrywać wszystkich profesjonalistów świata, zabierając im tym samym bardzo wysokie nagrody za pierwsze miejsca.

error: Content is protected !!