Wspólne cechy charakterystyczne dla gier komputerowych

Co może się składać na charakterystykę poszczególnych gier komputerowych? Przykładów jest wiele, jednak znaczna ich ilość występuje w każdej z gier. Istotna jest taka opcja, jak zapis gry. Możemy go dokonywać ręcznie, niemal w każdym momencie rozgrywki, lub też korzystać z automatycznego zapisu, który systematycznie wykonywany jest w określonym czasie, czy to po zaliczeniu poziomu, odkryciu nowego świata, czy też po kolejnym wątku demo. Kiedyś gry bazowały jedynie na poszczególnej ilości tak zwanych „żyć”, najczęściej w liczbie trzech, po utracie których następował koniec gry i trzeba ją było rozpoczynać od nowa. Kolejny wspólny wariant to kolejne poziomy gry, czyli coś na kształt kolejnych, nowych plansz odmiennych graficznie, z większym stopniem trudności, większą ilością postaci, przeszkód do pokonania i nowymi zadaniami. W grach 2D i 3D istnieje w tym przypadku również pojęcie lokacji, która oznacza nowo odkryty „świat”. Wówczas nie ma kolejnych poziomów, a jedynie przestrzeń, po której się poruszamy staje się większa. Kolejnym wspólnym powiązaniem jest tryb gry. Najczęściej są to trzy stopnie trudności, ale niekiedy jest ich więcej. Każda gra charakteryzuje się też wrastaniem tego stopnia trudności, wraz z pokonywaniem poszczególnych lokalizacji i zdobywaniem doświadczenia, aż do finalnej rozgrywki, która często należy do najcięższych z dotychczas spotkanych przeciwności. Takich wspólnych cech jest wiele, a to tylko kilka z nich.

error: Content is protected !!